primebit games arrow

Produkcja warta miliony! 2k

2020-01-16 03:26


CLASH.png Na początku jest niepewność. Później niepewność zamienia się w zamieszanie, mobilizację i sto procent skupienia. Na koniec powstaje wielka produkcja... Co to takiego? Spotkanie trzech wielkich graczy, czyli Jarosława Modrzejewskiego [J.M.] – CEO Xi4G, Łukasza Karpińskiego [Ł.K.] – CEO Fintech S.A. oraz Michała Ręczkowicza [M.R.] – CEO PrimeBit Games S.A. Poniżej wywiad o Clashu II, czyli produkcji, która połączyła tę trójkę.

Dlaczego zdecydowaliście się na „wskrzeszenie” Clasha? Gdzie tkwi potencjał tego projektu? 

[J.M.] Zdecydowaliśmy się na produkcje dużego, nowoczesnego tytułu - będącego strategią turową - opartego na kreacji i grywalności Clasha, czyli gry, która była sukcesem na rynku i nawiązywała do klasyki gatunku jak Heroes MM III. Wskrzeszamy jedną z najlepszych polskich gier strategicznych, budując na klimacie Clasha nowy i świeży super produkt.  

[Ł.K.] Pierwsza część gry Clash cieszyła się bardzo duża popularnością. Gdy byłem nastolatkiem była to moja ulubiona gra. Wyróżniała ją ciekawa fabuła i dobrze dobrana muzyka. Gra ta wyprzedzała swoje czasy pod względem dopracowania graficznego, ilości opcji z których mógł korzystać gracz. Podkreślić należy, że była to pierwsza w Polsce gra wydana na CD. Gdy dostałem propozycje bycia współproducentem bez wahania powiedziałem „WCHODZĘ W TO!!!”. Moim celem, jako współproducenta jest stworzenie takiej wersji drugiej części gry, która będzie stanowić najatrakcyjniejszą opcję dla potencjalnego gracza, a także będzie skierowana do szerokiego grona odbiorców   tak jak pierwsza część.

[M.R.] Uważam, że jest to świetna gra. Jako jeden z fanów, oczekiwałem na jej kolejną odsłonę. Niestety mijały lata, a nowa wersja nie wychodziła. Znajomi często wspominali czasy, gdy graliśmy razem w Clasha. Postanowiłem więc, że zrobimy kolejną część, skontaktowałem się z Panem Jarkiem Modrzejewskim i dogadaliśmy szczegóły! Wiem, że do tej pory gra ma swoich wiernych fanów, a jej odświeżenie i wydanie kolejnej części może być wspólnym sukcesem.

Czy nowa wersja gry ma szansę na osiągnięcie dużego sukcesu? 

[J.M] Oczywiście, jednak musi spełniać normy – po pierwsze – jakości przedstawienia świata średniowiecznych walk i konfliktów politycznych, po drugie – grywalności opartej na klasyce niezapomnianych gier turowych.

[Ł.K] Naszym zdaniem druga część gry ma szanse odnieść jeszcze większy sukces niż pierwsza. Gra zostanie wzbogacona o nowe wyzwania i opcje, co pozwoli graczowi w pełni przenieść się w „Clashowy świat”. Nowa wersja z pewnością zaskoczy koneserów gier komputerowych oraz zaintryguje osoby które zaczynają przygody z grami komputerowymi.

[M.R.] Zdecydowanie tak! W dobie obecnych możliwości publikacji i dystrybucji cyfrowej gra może ten sukces osiągnąć znaczenie szybciej niż 20 lat temu, gdy gry były tylko na płytach CD. Mocno wierzę w to, że w obecnych czasach uda się zarobić na produkcie.

Na kiedy zaplanowana jest premiera gry?

[M.R.] Jeszcze za wcześnie na planowanie premiery, ale chcielibyśmy ukończyć grę końcem roku i wydać ją przynajmniej na jedną z wiodących platform.

Na jakich platformach gra będzie dostępna?

[M.R.] Planujemy wydać grę głownie na: Xbox, Nintendo Switch, PC Steam. 

Czym nowy Clash zaskoczy swoich fanów?

[J.M.] Cudownym średniowiecznym światem gry   popularyzowanym aktualnie w największych serialach i klasyką rozgrywki turowej. Multiplayer i strategia komputera będzie na najwyższym poziomie. 

 

Dlaczego firma Fintech SA zdecydowała się na współpracę nad projektem gry Clash II? 

[Ł.K.] Zdecydowaliśmy się na współpracę bez wahania, tak jak zostało to wspomniane wcześniej. Chcemy dać graczowi możliwość ucieczki od codzienności i dać się ponieść fantazji.

Czy Fintech SA również będzie uczestniczył w tworzeniu produkcji poprzez wdrażanie swoich pomysłów i własnej wizji gry? 

[Ł.K.] Tak zamierzamy aktywnie uczestniczyć w tworzeniu produkcji. Mamy bardzo dużo nowych, innowacyjnych, zabawnych pomysłów o które byśmy chcieli wzbogacić grę.

Jak twórca pierwszej produkcji widzi kontynuację tego projektu? Co druga wersja musi „przemycić” z pierwszej? 

[J.M.] Angażuje w produkcje swój zespół i zapewniam, że dołożymy wszelkich starań, aby utrzymać najwyższy poziom kreacji przy realizacji kolejnych etapów produkcji. CLASH II  to kontynuacja klimatu, tła historycznego, konfliktów opartych na potyczkach religijnych. To również naturalny, efektowny świat magicznego średniowiecza, ubrany w klasyczną rozgrywkę strategii turowej. 

Osobiście dla mnie to ekscytująca wielka produkcyjna przygoda po 20 kilku latach realizacji gier na wszystkich konsolach świata! 


Dlaczego firma Prime Bit Games jest odpowiednia do kontynuacji Clasha?

[M.R.] Ponieważ jest inicjatorem, producentem i wydawcą gier niemal na wszystkie platformy. Mamy też zaufanych partnerów, którzy wspierają nasze produkcje, dzięki temu możemy odważnie stwierdzić, że poradzimy sobie i z tą produkcją.

Prosimy jeszcze o zdradzenie choć jednego „smaczka”, związanego z nową wersją gry, specjalnie dla fanów pierwowzoru! 

[M.R.] Będą tortury, będą księżniczki, klimat i dusza gry ma być utrzymana. Oczywiście będą misje związane z konfliktem na tle religijnym, bo Clash to gra osadzona w czasach gdy Poganie i Chrześcijanie walczyli ze sobą. Oczywiście, chcemy użyć motywu słowiańskiego i czerpać z naszej historii polski. Dodam jeszcze, że muzykę będzie komponował dla nas znany kompozytor Adam Skorupa, który tworzył utwory również do pierwszej części gry Clash.

Fani gry mogą spać spokojnie! Clash jest w najlepszych rękach byłych współtwórców, graczy, fanów oraz świetnych grafików, programistów!



Komunikat giełdowy

Umowa na 2 mln zł pomiędzy Application Partner i Prime Bit Games otwiera nowe możliwości biznesowe!

tablet_taxi_27.06 _2_.jpg
Czytaj dalej...

2023-06-28

Legendy Polskiego GameDevu

Legendy Polskiego GameDevu.jpg
Czytaj dalej...

2022-11-8

Inwestycje Prime Bit Games SA

Sandra_Michal.jpg
Czytaj dalej...

2022-09-1

Graj i zarabiaj! Tworzymy dla Was grę w technologii NFT!

image_2021_12_29_11_28_25.png
Czytaj dalej...

2021-12-29

Projekty edukacyjne 2021

photo_2021_12_17_13_46_31.jpg
Czytaj dalej...

2021-12-17

Magic Nations od dziś dostępny na konsoli Xbox One!

10_baner_na_facebook.png
Czytaj dalej...

2021-11-5

Nowa produkcja z budżetem 5 mln złotych! Start początkiem 2022 roku

Screen_04_czysty.jpg
Czytaj dalej...

2021-04-26

To samo uniwersum, nowe wyzwanie. Co przyniesie kolejna współpraca?

artykuł Arkady.jpg
Czytaj dalej...

2021-04-23

Gry za kryptowaluty? Czemu nie!

4.png
Czytaj dalej...

2021-02-17

„Nawet Pan Wiesio by nam pozazdrościł!"

5B.png
Czytaj dalej...

2021-02-2

Prime Bit Store – nowość w dystrybucji gier

S2.png
Czytaj dalej...

2021-01-29

#ratujmygastro

Do artykułu.png
Czytaj dalej...

2020-12-11

Kosmiczna podróż na pokładzie Spacehack 2020!

PCI2.png
Czytaj dalej...

2020-11-17

Nowy inwestor na pokładzie Prime Bit Games SA – „Zależy mi na rozwoju i sukcesie tej firmy"

20070.jpg
Czytaj dalej...

2020-06-18

Premiera 2020 - edukacyjny strzał w dziesiątkę!

weekendowe_przygody_2.png
Czytaj dalej...

2020-02-24

Wirtualny wymiar sportu

VR _2_.png
Czytaj dalej...

2020-02-12

Produkcja warta miliony!

CLASH.png
Czytaj dalej...

2020-01-16

Jeszcze raz o tym samym, czyli Game Jam 2019!

photo_2019_10_27_06_25_56.jpg
Czytaj dalej...

2019-11-20

Mamy licencję na grę Clash II!

Clash.jpg
Czytaj dalej...

2019-11-12

Game Jam Rzeszów 2019 już wkrótce!

na_newsy.png
Czytaj dalej...

2019-10-4

Umowa z Acram

acram.jpg
Czytaj dalej...

2019-05-9

Udział w charytatywnej gali Pod Skrzydłem Anioła

Participation_in_the_charity_gala_organized_by_pod_skrzydlem_aniola.jpg
Czytaj dalej...

2019-04-25

Freddy w Azji

Froggy.jpg
Czytaj dalej...

2019-04-25

Udział w invest cuffs

participation_in_invest_cuffs.jpg
Czytaj dalej...

2019-04-25

Dobra ocena gry - Caveman Chuck!

109325_gzkq8qkzhvkbddw9lzsd.jpg
Czytaj dalej...

2019-04-25

3 mln zł na projekty dla Prime Bit Games S.A.

fintech_zamierza_przeznaczyc_do_3_mln_zl_na_nowe_projekty_primebitgames.jpg
Czytaj dalej...

2019-04-23

Wirtualny Kelner w Forbes Travel

wk.jpg
Czytaj dalej...

2019-04-16

Wirtualny Kelner-Prestiżowy Produkt Roku 2019

55875360_2314166258858028_7173018378469113856_o.jpg
Czytaj dalej...

2019-04-11

Magic Nations wkrótce na tabletach!

mn_tablet_announcement_pbgn.jpg
Czytaj dalej...

2018-11-22

PrimeBit Games na PGA 2018!

PGA_2018 PBG News.jpg
Czytaj dalej...

2018-10-17

Jesteśmy na PGA 2018!

PGA_www_szablon_news_2018.jpg
Czytaj dalej...

2018-10-12

Globalna Premiera Magic Nations!

MN_out_of_early_access_on_steam2 _2_.png
Czytaj dalej...

2018-09-20

Premiera Caveman Chuck na Steam!

Caveman Chuck Steam 17.09.18.png
Czytaj dalej...

2018-09-18

PrimeBit Games pozyskało 400 tys. zł na nowe projekty!

logo_PBG.png
Czytaj dalej...

2018-09-14

Premiera Magic Nations już 20 września!

madzik_nejszyn3.png
Czytaj dalej...

2018-09-10

Bajeczny remake Freddy’ego!

Logo_Froggy.jpg
Czytaj dalej...

2018-08-24

Premiera Caveman Chuck!

jaskiniowiec.png
Czytaj dalej...

2018-08-15

Stwórz grę razem z nami!

Screenshot_28.png
Czytaj dalej...

2018-08-3

PrimeBit Games w rankingu Forbesa!

forbeslogododaj.jpg
Czytaj dalej...

2018-08-1

Zielone Wyzwanie - nasza nowa realizacja!

TV_Banner_1280_x_720.jpg
Czytaj dalej...

2018-07-12

Biznes, potencjalni klienci, pomysły = CEBIT

CEBIT.jpg
Czytaj dalej...

2018-06-29

Pierwsza edycja Game Jam Rzeszów 2018 już za nami!

game_jam_nagrody_12.jpg
Czytaj dalej...

2018-06-28

Debiut na NewConnect już za nami!

DSC_3667_PR.jpg
Czytaj dalej...

2018-06-27

Prime Bit Games S.A. debiutuje na giełdzie NewConnect w Warszawie!

Newconnect.png
Czytaj dalej...

2018-06-25

Pierwsza Edycja Game Jam Rzeszów 2018!

820x312__2_.jpg
Czytaj dalej...

2018-06-21

Debiut na rynku NewConnect!

Zaproszenie Debiut na NewConnect.jpg
Czytaj dalej...

2018-06-20

PrimeBit Games S.A. organizatorem technicznym konferencji RZEmiosło.IT i strefy wypoczynkowej

IMG_1670.jpg
Czytaj dalej...

2018-05-30

PrimeBit Games Srebrnym Sponsorem na Digital Dragons 2018!

IMG_1186.jpg
Czytaj dalej...

2018-05-25

Inside Grass: A Little Adventure niebawem!

BobbyAnna.jpg
Czytaj dalej...

2018-05-9

PrimeBit Games S.A. pozyskuje blisko 900 tys. zł z emisji publicznej serii C!

photo_2018_03_01_15_15_00.jpg
Czytaj dalej...

2018-03-1

PUBLICZNA OFERTA AKCJI SERII C SPÓŁKI PRIME BIT GAMES S.A.

PBG_kol_i_loh.png
Czytaj dalej...

2018-02-12

PRIME BIT GAMES SA z powodzeniem zakończyło emisję akcji.

photo_2018-01-04_10-17-26.jpg
Czytaj dalej...

2018-01-4

Games już wkrótce na New Connect – otrzymamy wsparcie finansowe!

photo_2017-08-11_14-08-56.jpg
Czytaj dalej...

2017-10-20

Informacja o przekształceniu spółki PrimeBit Games

logo_PBG.png
Czytaj dalej...

2017-09-14

PrimeBit Games Spółką Akcyjną!

logo_PBG.png
Czytaj dalej...

2017-09-13

PrimeBit Games przekształca się w spółkę akcyjną!

photo_2017-08-11_14-08-56.jpg
Czytaj dalej...

2017-08-11

Caveman Chuck chce ewoluować

Caveman Chuck wants to EVOLVE.png
Czytaj dalej...

2017-06-5

Druga edycja New Media Meeting już jutro!

pic.jpg
Czytaj dalej...

2017-04-19

PrimeBit Games członkiem Stowarzyszenia Polskie Gry!

Przechwytywanie.JPG
Czytaj dalej...

2017-04-4

Dział PrimeBit Studio przekształcony w spółkę!

facebook zdj w tle1.png
Czytaj dalej...

2016-12-15

PrimeBit Studio Innowatorem Podkarpacia!

pic.jpg
Czytaj dalej...

2016-12-13

PrimeBit Studio na WARSAW INDUSTRY WEEK 2016

PIC.jpg
Czytaj dalej...

2016-11-18

PrimeBit Games odwiedza gamingowe targi

zdjgry2.jpg
Czytaj dalej...

2016-11-14

Warto inwestować w grę Freddy - finał konkursu "ImPuls do biznesu"

pic.jpg
Czytaj dalej...

2016-06-27

"Poziom był bardzo wysoki" - Hackathon Rzeszów 2016

pic.jpg
Czytaj dalej...

2016-03-23

Dzielimy się pasją do gier

pic.jpg
Czytaj dalej...

2016-03-16

Gry wracają do twórców

pic.jpg
Czytaj dalej...

2015-12-14